Akabe Forum Radyo
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


İslami makaleler
 
AnasayfaGaleriLatest imagesKayıt OlGiriş yapRadyo DinleMp3 Dinle Kur'an Dinledini bilgi yarismasi

 

 Ebû Hanîfenin Vasiyyeti

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
SeyyaH
Admin
SeyyaH


Mesaj Sayısı : 1117
Points : 2499
Kayıt tarihi : 20/08/09
Nerden : İstanbuL

Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Empty
MesajKonu: Ebû Hanîfenin Vasiyyeti   Ebû Hanîfenin Vasiyyeti EmptyPtsi 7 Eyl. 2009 - 20:33

Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla

İman; lisan ile ikrar, kalb ile tasdiktir. Sadece ikrar iman olmaz. Çünkü sadece ikrar iman olsaydı, bütün münafıkların mü'min olmaları gerekirdi. Keza sadece tasdik de iman olmaz. Eğer sadece tasdik îman olsaydı, bütün kitap ehlinin mü'min olması gerekirdi. Halbuki Allah; Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelAllah şahitlik eder ki, münafıklar yalancıdırlar.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(el-Münafikun,1) ve Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelKendilerine kitap verdiğimiz kimseler Peygamberi oğullarını tanır gibi tanırlar.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(el-Bakara,146.) buyurmaktadır.

İman artmaz ve eksilmez. Çünkü, imanın artması ancak küfrün azalmasıyla; eksilmesi de küfrün artmasıyla tasavvur olunabilir. Bir şahsın aynı durumda mü'min ve kâfir olması nasıl mümkün olur? Mü'min gerçekten iman eden, kâfir de gerçekten inkâr eden kimsedir. İmanda şüphe olmaz. Zira Yüce Allah Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelOnlar gerçekten mü'minlerdir.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(el-Enfal,4.) ve Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelOnlar gerçekten kâfirlerdir.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(en-Nisa,151.)buyurmaktadır. Hz. Muhammed'in ümmetinden âsi olan kimselerin hepsi gerçekten mü'min olup, kâfir değillerdir.

Amel imandan ayrı, iman da amelden ayrı şeylerdir. Mü'minin bir çok zaman bazı amellerden muaf tutulması bunun delilidir. Bu muaflık halinde mü'minden imanın gittiği söylenemez. Âdet gören bir kadın, namazdan muaftır. Fakat, ondan imanın kaldırıldığını, yahut imanın terkedilmesinin emredildiğini söylemek caiz değildir. Şâri' o kimseye Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelOrucu terket, sonra da kaza et,Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel demiştir. Fakat Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angelİmam bırak, sonra kaza et,Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel denilmesi caiz değildir. Fakirin zekât vermesi gerekmez, demek caizdir. Fakat fakirin iman etmesi gerekmez demek caiz değildir.

Hayrın ve şerrin takdiri Allah'tandır. Eğer bir kimse hayır ve şerrin takdirinin Allah'tan başkasından olduğunu söylerse, o kimse Allah'ı inkâr ve tevhid inancını iptal etmiş olur.

Ameller; fariza, fazilet ve masiyet olmak üzere üç kısma ayrılır. Farizalar, Allah'ın emri, dilemesi, muhabbeti, rızası, kazası, kudreti, ilmi, muvaffak kılması, yaratması ve Levh-i Mahfûz'da yazması iledir. Fazilet (farz olmayan ameller) Allah'ın emri neticesi olan amel değildir. Eğer öyle olsaydı, fariza olurdu. Fakat fazilet olan ameller Allah'ın dilemesi, muhabbeti, rızası, kaderi, kazası, hükmü, ilmi,muvaffak kılması, yaratması ve Levh-i Mahfûz'da yazması neticesidir. Ma'siyet olan amel Allah'ın emri neticesi değildir, fakat Allah'ın muhabbeti, rızası ve muvaffak kılması olmaksızın; dilemesi, kazası, takdiri, hızlanı (yardıma ihtiyaç duyulduğu anda yardımı kesmek), ilmi ve Levh-i Mahfûz'da yazması iledir.

Allah'ın ihtiyacı olmaksızın Arş üzerine istiva ve istikrarı vardır. Muhtaç olmaksızın arşı ve başkalarını muhafaza eder. Eğer Allah'ın ihtiyacı olsaydı, mahlûklar gibi âlemi icad ve tedbîre kadir olamazdı. Oturmak ve karar kılmaya muhtaç olsaydı, Arş'ın yaratılmasından önce Allah'ın nerede olduğu sorusu ortaya çıkardı. Yüce Allah bundan münezzehtir.

Kur'ân, Allah-u Taâla'nın mahluk olmayan kelâmı, vahyi, tenzili, ilâhî zâtının aynı olmayan, zatından da ayrı düşünülemeyen kelâm sıfatıdır. O, mushaflarda yazılı dille okunur, kalplerde yer tutmaksızın muhafaza edilir. Mürekkep, kâğıt ve yazıların hepsi mahlûktur. Zira bunlar kulların fiilleri sonucudur. Fakat Allah'ın kelâmı mahlûk değildir. Yazılar, harfler, kelimeler, işaretler kulların anlama ihtiyacından dolayı mânâya delalet eden şeylerdir. Allah'ın kelâmı zâtıyla kaim olup, mânâsı bu delalet edici şeylerle anlaşılır. Allah'ın kelâmının mahlûk olduğunu söyleyen kimse kâfir olur. Allah-u' Taâla daima kendisine ibâdet edilendir. Kelâmı ise kendisinden ayrılmaksızın okunan, yazılan ve hıfzolunandır.

Peygamberimiz Hz. Muhammed'den sonra bu ümmetin en faziletlisi Ebû Bekr es-Sıddîk, sonra Ömer, sonra Osman, sonra da Ali'dir (Allah hepsinden razı olsun). Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angelİlk önce iman edenler, herkesi geçenlerdir. Allah'a yakın olanlar onlardır. Onlar Naîm cennetlerindedir.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(el-Vakıa,10.) âyeti bu hususu ifade eder. Önceliği olan herkes daha faziletlidir. Onları her mü'min ve muttaki sever, buğzedenler münafık ve kötü kimselerdir. Kullar amelleri, ikrarları ve marifetleri ile mahlûkturlar. Fail mahlûk olunca onun fiillerinin evleviyetle mahlûk olması gerekir.

Allah-u Taâla mahlûkatı âciz ve zayıf oldukları halde güçleri olmaksızın yaratmıştır. Onların yaratıcı ve rızıklandırıcısı Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelSizi yaratan, sonra besleyen, sonra sizi öldüren, sonra dirilten Allah'tır.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(er-Rum,40.) âyetine göre Allah-u Taâla'dır. Helâl kazanç ve helâlinden mal biriktirmek helâldir. Haramdan mal biriktirmek ise haramdır. İnsanlar üç kısma ayrılır: İmanında samimi olan mü'min, küfründe direnen inkarcı kâfir ve nifakında sebat eden iki yüzlü münafık. Allah-u Taâla mü'mine ameli, kâfire imanı, münafığa da ihlası farz kılmıştır. Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelEy insanlar; Rabbinizden korkunEbû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(el-Hac,1.) âyetinde Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelEy mü'minler, Allah'a itaat edinEbû Hanîfenin Vasiyyeti Angel, Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelEy kâfirler; Allah'a iman edinEbû Hanîfenin Vasiyyeti Angel, Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelEy münafıklar; ihlaslı ve samimi olun,Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel mânâsı vardır.

İstitaat (kulun fiili için gerekli güç) fiilden önce de sonra da değil, ancak fiille beraberdir. Eğer istitaat fiilden önce olsaydı, kul ihtiyacı anında Allah'tan müstağni olurdu. Bu ise Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelMüstağni olan Allah'tır. Sizler ise muhtaçsınız.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel (Muhammed,38.) âyetine muhalif olurdu. İstitaatin fiilden sonra olması, fiilin takat ve istitaatsız meydana gelmesini gerektireceği için muhaldir.

Mestler üzerine meshetmek vârid olan hadîse göre caiz olup; mukim için bir gün bir gece, yolcu için üç gün üç gecedir. Hadîs, mütevatire yakın olduğu için inkâr edenin küfründen korkulur. Seferde namazları kısaltmak ve oruç tutmamak ruhsattır. Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelSefere çıktığınız zaman namazı kısaltmanızda beis yoktur.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(en-Nisa,101.) ve Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angelİçinizden kim hasta olur veya seferde bulunursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde oruç tutar.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(el-Bakara,184) âyetleri bu hususu ifade etmektedir.

Allahu Taâla Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelKalemEbû Hanîfenin Vasiyyeti Angele yazmasını emretmiş, Kalem de Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelNe yazayım ya RabbiEbû Hanîfenin Vasiyyeti Angel demiştir. Allah-u Taâla da ona Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelKıyamete kadar olacak şeyleri yaz,Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel buyurmuştur. (Ebû Davud, es-Sünne, 16; et-Tirmizî, el-Kader, 17; İbnu Hanbel. el-Müsned, V/217, 218, 219.)Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelOnların işledikleri her şey defterlerde kayıtlıdır. Küçük, büyük her şey yazılıdır.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(el-Kamer,52,53.) âyeti bunu belirtmektedir.

Şüphesiz kabir azabı vardır. Münker ve Nekir suali haktır. Bu konuda hadîsler varid olmuştur. Cennet ve Cehennem haktır. Ve ehli için yaratılmıştır. Allah mü'minler için Cenneti Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelMüttakiler için hazırlanmıştır.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(A’li-İmran116.) kâfirler için de Cehennemi Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelKâfirler için hazırlanmıştır.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(el-Bakara,24.) âyetlerinde yarattığını belirtmiştir. Allah Cennet ve Cehennem'i sevap ve ceza için yaratmıştır. Mizan haktır. Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelKıyamet günü adalet terazilerini kuracağız. Hiç bir kimse, hiç bir şeyde haksızlığa uğramayacaktır.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(el-Enbiya,47) âyeti bunu ifade eder. İnsanın kitabını (amel defterini) okuması haktır. Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelKitabını oku! Bu gün senin nefsin kendi hesabını görmek için kâfidir.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel(İsra,14) âyeti bunun delilidir.

Allah bu nefisleri ölümden sonra da ellibin sene miktarınca tutan günde; ceza, sevap ve hakların edası için diriltir. Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelŞüphesiz, Allah kabirlerde bulunanları diriltecektir.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel (et-Tirmizi, el-Kader, 17.)âyeti bu hususu' belirtir. Cennet ehlinin Allah-u Taâla'ya keyfiyet, teşbih ve cihet olmadan mülaki olmaları haktır. Peygamberimiz'in (Allah salât ve selâm eylesin) şefaati büyük günah işlese de Cennet ehli olan her mü'min için haktır. Hz. Aişe, Hz. Hatice'den sonra kadınların en faziletlisi, mü'minlerin annesi, zinadan uzak, râfizîlerin iftira ve iddialarından beridir. Kim ona zina isnadında bulunursa, kendisi zina mahsûlüdür.

Cennet ehli Cennet'te, Cehennem ehli de Cehennem'de ebedî kalacaklardır. Allah-u Taâla mü'minler için Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelOnlar Cennetliklerdir, orada ebedî kalacaklardır.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel (İbn Hanbel, el-Müsned, V, 217,218,219.)kâfirler için de Ebû Hanîfenin Vasiyyeti AngelOnlar Cehennemliklerdir, orada ebedî kalacaklardır.Ebû Hanîfenin Vasiyyeti Angel (Ali-İmran,116) buyurmaktadır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.akabefm.tr.cc
 
Ebû Hanîfenin Vasiyyeti
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Akabe Forum Radyo :: (¯`·.(¯`·.____ İSLAM-İ KONULAR____.·´¯).·´¯) :: Mektûbât-
Buraya geçin: