Bilgisayar destekli eğitim (BDE) uygulamalarında temelde 5 farklı durum gözlenmektedir. Her ne kadar bilgisayar Destekli eğitim için bir kavram kaegaşası söz konusu olsa da temelde aslında anlatılmak istenen şey aynıdır. Bazen Teknoloji destekli eğitim bazen bilgisayara dayalı eğitim bazen de bilgisayar aracılığı ile eğitim ifadelerinin kullanıldığı gözlenmektedir. Biz tamamını BDE olarak ele alıyor ve bu alandaki 5 farklı durumu inceliyoruz.
Öğretim Amaçlı Uygulamalar: Belirli bir ders içeriğinin sunulması durumun kapsamaktadır. İlköğretim 1. kademede uygulanması biraz zor gibi gözüksede gerekli altyapı çalışmalarının yapılması ile eğitimin her alanında kullanılabilecek bir uygulama türüdür. Temelde basit veya karmaşık bir konunun çeşitli interaktif uygulamlar ile aktarılması ve ardından soru-cevap şeklinde dönütlerle konunun kapanması durumun ifade eder.
Tekrar ve Alıştırma Amaçlı Uygulamalar: En çok kullanılan alandır. Tekrar edilecek veya alıştırma yapılacak konu öğrenciye yöneltilir. Öğrencinin ilgili konuya cevap vermesi, cevabın ardından dönüt sağlanıp diğer konuy geçilmesi sağlanır.
Benzeşim Amaçlı Uygulamalar: Özellikle karmaşık ve tehlikeli örnek olayların incelenmesi ve görselleştirilmesinde bu yöntem oldukça etkilidir. Günlük hayatta yapma şansını bulamayacağımız tehliklei veya maliyetli uygulamalar benzeşim yolu ile aktarılabilir.
Oyun Amaçlı Uygulamalar: Özellikle ilköğretim seviyesinde etkili olan bir yöntemdir. Oyun yoluyla öğrenme de denilmektedir.
Başvuru Kaynağı Olarak: Ansiklopedi veya kütüphane olarak bilgisayardan yararlanılması durumun ifade eder.
Görüldüğü gibi bilgisayar destekli eğitim, hem maliyet hem verimlilik açısıdnan oldukça önemli bir yöntemdir. Yapılması gereken, öğretmenlerin bu alanda daha donanımlı olmasının sağlanması ve uygun materyallerin teminidir.