- Dört rekâtlı her namaz yolcuya iki rekât olarak (F) farzdır.
- Bir kimse deve yürüyüşü ile ve yaya üç gün üç gecelik = (Ortalama 90 km'lik - Mütercim) bir yolu kastederek şehrin evlerinden ayrılınca yolcu olur. .
-Dağlık bölgelerde kendisine uygun bir yürüyüşe, denizde de mutedil bir havada ki (yelkenli) yürüyüşüne itibar edilir.
-Bir yolcu, oturduğu şehre gelinceye kadar yolcu olduğu gibi; gittiği şehir veya köyde 15 gün (F) kalmaya niyeti olmadıkça yolcu olur. Bundan dolayı 15 günden az kalmaya niyet edip orada kalması uzayıp 15 günü aşsa da o kimsenin yolculuğu devam eder.
-Asker, köle ve aile gibi başkasına uymaya, itaata mecbur olanlar, komutan ve efendilerinin yolcu olması ile yolcu olurlar. Aynı şekilde mukîm olması ile de mukîm olurlar.
-Yolcu gittiği yerde niyetle yolculuktan çıkıp mukim olabilir. Fakat asker, düşman yurduna girer veya bir yeri kuşatırsa orada niyeti ile seferi olmaktan çıkamaz.
- Göçebelerin bir arazide ikamete niyetleri sahihtir.
-Bir kimse iki ayrı yerde ikamete niyet ederse bu sahih olmaz. Ancak hangisinde geceleyecekse oradaki ikameti sahih olur.
-Bir namaz, vaktinin sonuna doğru yolculuğa çıkan, o namazı yolculuğa göre iki rekât kılar. Yine bir vaktin sonuna doğru yolculuğu sona eren o namazını tam olarak kılar. Farzdaki bu değişiklikte son vakte itibar edi-Misafir, vaktin haricindeki bir namazda mukime uymaz. Eğer misafir vakit içinde misafir olmayana uyarsa namazım tam olarak kılar.
Misafir olan mukim olana, imamlık yapınca, iki rekâtta selâm verir ve mukim olan namazını dörde tamamlar
-Âsîlerle âsî olmıyanlar ruhsatlarda eşittirler